Finkultur

DD-redovisning på Vinge i förmiddags som gick helt smärtfritt såvitt jag förstod det och dessutom fick jag bytt en t-shirt på Åhlens som jag till min stora förskräckelse hade upptäckt ett hål i. När jag ändå var ddär suktade jag en stund över en söt kjol samt norpade åt mig två linnen som jag betalade med min check som jag hade fått. På tal om kläder så är jag så sjukt shoppingsugen hela tiden nu. Det finns ingen hejd på mitt surfande i nätbutiker och jag vill ha allt. Just nu är det mycket klänningar som lockar. Det och kjolar och shorts. Jag gör ju inte läget bättre av att surfa runt på diverse inredningbutikers hemsidor för att kolla sängar, soffor, förvaringsboxar och belysning. Jag vill ju ha allt. När ska jag bli sådär lagom rik?

Ikväll ska jag iallafall bli bjuden på både middag och operabesök av mina föräldrar. Vi ska se Bohème, och det blir min första operett någonsin tror jag och jag har avrit sugen på att se den ända sedan jag satt och förfördes av musikalen RENT på samma plats (alltså på Operan). Rent bygger nämligen på samma story som Bohème och det är nog bra att jag är förberedd på att det inte är någon lycklig historia vi kommer ta del av idag. Iallafall. Jag tror det blir grymt. Bara att vara där och insupa atmosfären är en känsla i sig. Jag älskar att gå på Operan. Allt är lite finare, lite mer högtidligt, och det förväntansfulla sorlet i foajén är mycket behagligt att lyssna till. Dessutom är det något frigörande för min hjärna med att vara på en teater eller liknande. Det är som den öppnar upp för intryck igen, som den lever lite. För att inte tala om hur överstimulerat mitt känslocentra blir. Jag känner allt, och helst på samma gång, men det är en fantastisk känsla. Man kan säga att jag är mycket laddad inför kvällen. Det kommer bli mycket bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0