Om min stackars kondition

Jag gjorde precis misstaget att överskatta min egen kondition. Efter en ordentlig powerwalk runt alla fotbollsplaner här ute i Kviberg tyckte jag att det var en bra idé att "intervallträna" lite för att bli riktigt trött alldels innan jag kom hem. Trappan på regementet tyckte jag var en bra idé att göra det i, lagom lång och brant och jag hade ju krafter kvar. Tio gånger var det tänkt att jag skulle springa upp och ner i den där trappan. Hälften blev det, och efter det snurrade min värld och halsen hade eld i sig och benen vek sig lite smått, plus att jag andades som en jävla älg som sprungit fem varv runt jorden. Visade sig att min kondition är under all kritik med andra ord. Till mitt försvar (eller som ett litet försök att rädda en liten gnutta av den värdighet jag kanske ändå har kvar) måste jag ändå säga att jag inte har intervallat på år och dagar, om jag nu någonsin har gjort det alls. Springer i trappor är inte heller något jag gör till vardags. Och de första två rundorna upp och ner där hade jag riktig power i steget. Nästa gång kanske jag ska stanna på just två? Huh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0