Positive vibrations

Samtidigt som jag oroar mig lite smått för att Grekland alldeles ska go wild and crazy inför vår stundande resa dit kan jag inte låta bli att hålla kvar vid den underbara känsla av lugn och nöjdhet som har dröjt sig kvar efter helgen. Jag menar, konsert med Eldkvarn, drinkar och vin och lagom alkoholdimma, lyxmat och efterrätter som skulle kunna få vilken finsmakare som helst att dö lycklig, söndagspromenad med mor och far i ett soligt naturreservat innehållande djupdykningar med kameran bland blåsippor och vitsippor och nattliga långa samtal hand i hand med m. Innan jag krånglar in mig i djupa tankar igen tänker jag njuta av minnet av min kick ass-helg och försöka minnas att det är precis såhär sjukt bra som livet kan vara när det bara vill. En månad kvar till Grekland (om inte hela landet brakar ihop totalt ekonomiskt då som sagt) och dessutom får jag tillträde till min nya lya första juni. Sjukt nöjd är jag för tillfället. Så nöjd att jag kanske tar mig i kragen och går och handlar kanske. Ikväll ska jag laga lasagne, göra läxor (eller plugga kanske det heter när man har blivit såhär gammal som jag är?), diska och kanske börja packa. Bäst att passa på medan man ändå är på g liksom.

Kommentarer
Postat av: Puckolino Tenenbaum

Fortsätt så! (Grekland har funnits sedan antiken och kommer att ligga kvar om en månad också.)

2010-05-03 @ 16:44:46
URL: http://sebastiancontramundum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0